Doceń, szanuj, uratuj

Chciałam zacząć jakimś mądrym wstępem, ale jakoś mi się to nie klei. Zacznę więc po swojemu. ---------------------------------- Nie każ...

Chciałam zacząć jakimś mądrym wstępem, ale jakoś mi się to nie klei. Zacznę więc po swojemu.
----------------------------------
Nie każdy z nas wie jak cennym darem jest życie. Nie szanujemy naszego zdrowia, nie dbamy o własne bezpieczeństwo, marnujemy kolejne dni na narzekanie na wszystko i wszystkich. Życie jest krótkie, kruche i ulotne. Nigdy nie wiesz co przyniesie kolejna chwila. 


Oczywiście, że powinniśmy dbać o siebie - to przede wszystkim! Jednakże nie warto być obojętnym w stosunku to innych ludzi. Każdy człowiek zasługuje, by żyć.

Chcę Was uświadomić jak ważne są umiejętności z zakresu pierwszej pomocy. 
Czasem moment decyduje o wszystkim. Granica pomiędzy życiem, a śmiercią jest bardzo cienka. Gdy człowiek nie oddycha, gdy jego serce nie pracuje, czy po prostu gdy jest nieprzytomny, to sekundy decydują o jego przyszłości. Przede wszystkim nie należy bać się udzielania pomocy. Gdy widzisz jakiegoś na pozór (bądź też nie) nieprzytomnego człowieka, nie lękaj się podejść do niego, być może Twoja interwencja zadecyduje o jego dalszych losach.

Na początku uważałam edb (edukacja dla bezpieczeństwa) za kolejny przedmiot, który nie daje nic poza dodatkową godziną spędzoną w szkole. Z czasem zmądrzałam i zaczęłam naprawdę uważać na lekcjach. 

Jeszcze jakiś czas temu chciałam być lekarzem. Chciałam ratować życie innych, chciałam robić coś naprawdę dobrego dla ludzi, być lekarzem z powołania, a nie takim jak większość obecnych, dla których liczą się nie pacjenci, a pieniądze. Ostatecznie zrozumiałam, że jest zawód bardziej odpowiedni dla mnie, mojego temperamentu i charakteru. Nie zmienia to faktu, że nadal chcę pomagać ludziom. Czy to poprzez moją pracę w przyszłości, poprzez codzienne dobre uczynki, jak i również poprzez udzielanie im natychmiastowej, pierwszej pomocy.





Poniżej przedstawiam Wam kilka bardzo ważnych, przydatnych poradników (?), które uważam, że każdy z nas powinien mieć w małym paluszku.


Nie bądźmy obojętni wobec losów innych ludzi i szanujmy życie - tak swoje własne jak i cudze, bo to naprawdę najpiękniejsze, co zostało nam podarowane.




You Might Also Like

13 komentarze

  1. wlasnie - nie mozemy byc obojetni na innych ludzi. :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/2015/05/cyclist.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądre. Ja po pewnym wypadku, którego mogłam stać się ofiarą o wiele bardziej szanuję swoje życie i zdrowie. Zdrowo się odżywiam i dbam o to, żeby zachować w każdym momencie odpowiednio, bym była bezpieczna.
    Pozdrawiam, www.by-mickey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje co do pomocy ;)
    Zapraszam estry-marty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mądrze napisane, sama pewnie nie potrafiłabym tego lepiej ująć. Na dodatek poruszyłaś bardzo ważny temat, co jest wspaniałe :) Cieszę się, że istnieją jeszcze nastolatkowie, którzy myślą także o uratowaniu życia innych, a nie tylko o np. facebooku czy snapie :)
    I świetne zdjęcia ;*

    Zapraszam do mnie: http://miecwlasnezycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciesze sie ze sa jeszcze takie madre osoby na swiecie :) super ze jestes!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie to ujęłaś, nic dodać nic ująć :)
    http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za rok będę miała EDB i w ogóle nie widzę w tym sensu. :/
    Zapraszam do mnie na konkurs (klik!)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze napisane ;) Fajne zdj !
    Co powiesz na obs za obs ? Odp. u mnie
    ♥ http://natalia-rogoza.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz w 100% rację! Nie każdy ma to co chce, nie każdego stać na każdy swój wymysł. Trzeba cieszyć się z tego co mamy, z tego co się dzieje teraz, a nie wiecznie narzekać jakie to my mamy okropne i do bani życie :)

    W wolnej chwili zapraszam również do mnie. Spodoba Ci się - skomentuj lub zaobserwuj! :)
    sweeet-coookie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia
    fashiongllam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mają podobno tych ważnych czynności uczyć na EDB, ale średnio im to w szkołach wychodzi!
    Piekne zdjęcia :)
    zapraszam : >mój blog KLIK<

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne zdjęcia :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Racja, nie powinniśmy obojętnie patrzeć na krzywdę innych :)

    Zapraszam na nowy post!
    Mam małą prośbę: mogłabyś poklikać w linki do rzeczy z wishlisty? Byłabym bardzo wdzięczna! :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!





    OdpowiedzUsuń