Być jak Sherlock Holmes

Kilka dni temu po usłyszeniu wielu pozytywnych opinii i namowach przyjaciół, zaczęłam oglądać niesamowity, wciągający, trzymający w napięciu...

Kilka dni temu po usłyszeniu wielu pozytywnych opinii i namowach przyjaciół, zaczęłam oglądać niesamowity, wciągający, trzymający w napięciu serial, jakim jest Sherlock. Bardzo lubię kryminały. Kocham oglądać CSI oraz Kości, ostatnio zaczęłam czytać powieści Agaty Christie. Stwierdziłam, że Sherlock będzie czymś dla mnie idealnym. Nie pomyliłam się. Wszystkie 3 sezony obejrzałam w niecałe 3 dni, a Sherlock Holmes oraz grający tę postać Benedict Cumberbatch stali się moją obsesją.

Sherlock jest w stanie rozpracować  jakąkolwiek osobę w mniej niż minutę. Zauważa rzeczy, których nie widzą inni. Kojarzy fakty, łączy je ze sobą. Stał się moją inspiracją, zmienił moje spojrzenie na świat. Sprawił, że chcę zwolnić, by przyglądać się wszystkiemu uważniej.

Mijasz ludzi na ulicy. Mierzysz ich swoim wzrokiem. Każdy jest taki sam, niczym się nie różnią. Tylko na pozór. Prawdopodobnie są inni pod każdym względem, Ty tej różnicy nie widzisz. Jesteś tylko przeciętnym człowiekiem, bez zdolności detektywistycznych.

Wczoraj przekonałam się, że wcale nie trzeba być socjopatą - detektywem, by rozpracować niektóre niewiadome, zagadki. Staram się myśleć tak, jak myśli Sherlock. Zastanawiam się na co on zwróciłby uwagę. Stawiam hipotezę. Staram się ją udowodnić; nie tyle innym, co sobie. Kojarzę fakty, łączę ze sobą wszystko w jedną całość. Mam już rozwiązanie. Nie jestem w 100% pewna moich wniosków, moich założeń. Ryzykuję. Hipoteza się potwierdza. Czuję się Sherlockiem Holmesem mimo, że nie odnalazłam mordercy.








Jeśli ktokolwiek z Was nie oglądał, bądź nie czytał przygód Sherlocka Holmesa - serdecznie polecam. Oprócz ciekawej fabuły, jego historia uczy. Wiem na co zwracać uwagę. Potrafię rozwiązać niektóre "zagadki", na razie najprostsze, nie wymagające głębszej analizy. Poznaję ludzką naturę, odczytuję różne sygnały, mówiące mi coś o każdym człowieku. Dostrzegam niezauważalne, 
jestem jak Sherlock Holmes.

You Might Also Like

13 komentarze

  1. ja akurat gustuje w innych gatunkach, ale taki serial na pewno jest mega ciekawy! :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz ciekawe podejście i muszę przyznać,że zachęciłaś mnie do obejrzenia tego serialu :)
    http://livee-for-the-moment.blogspot.com/2015/06/wakacje.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tego nie oglądałam, ale musi być "fajne", bo wiele osób z mojej szkoły o tym na okrągło mówi ;]

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w poście z dresslink? :] To dla mnie bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten serial musi być bardzo ciekawy! :)
    Ja gustuję raczej w innych gatunkach! :3
    Świetny post! Śliczne zdjęcia :)
    http://everything-by-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie zaciekawiłaś tym właśnie postem. Co prawda kryminały to nie moja bajka ale może spróbuję :)
    Śliczne zdjęcia :)
    pozdrawiam
    agata-rogos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczne zdjęcia!
    ten serial musi być bardzo fajny!
    muszę go obejrzeć :)

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ogólnie nie jestem za kryminałami, bo nie jestem do nich zbyt cierpliwa haha

    cvte-olga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. też lubię kryminały! Super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawy post ;) spotykam sie z takim po raz pierwszy ;d 3 sezony w 3 dni ? o luju! piekne zdjecia ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam w domu Sherlocka Holmesa na Baker Street w Londynie! :)
    http://poleksandra.blogspot.com/2015/06/wakacje.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam kryminały Sherlock Holmes i bardzo wciągały !! Polecam :))

    Zapraszam do siebie na konkurs, wystarczy być obserwatorem :)
    http://feel-the-beauty-everywhere.blogspot.com/2015/06/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja sie w sumie czasami boje kryminałów haha, ale chciałabym też potrafić tak rozpoznać ludzi.

    ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zaczęłam moją przygodę z Sherlockiem na feriach w tym roku i po prostu uhhh...ten serial jest genialny pod każdym względem!Czekam z niecierpliwością kiedy będzie emitowany specjalny odcinek i na 2017 rok bo wtedy będzie 4 sezon :D Oglądam kilka innych seriali aby osłodzić mi ten czas oczekiwania jednak żaden nie wciągnął mnie jak ten i raczej on zawsze będzie dla mnie na 1 miejscu :)

    Zapraszam na mój blog:
    sherlock-polska.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń